Tentje net op tijd opgezet!

26 juni 2020 - Gorinchem, Nederland

Vanochtend kon ik niet meer slapen om half zes, de zon stond al weer hoog aan de hemel, dus aan de slag. Echter waar gaat de tijd mee verstreken, heen en weer lopen naar het sanitairgebouw, een groen koordje zoeken in het groene gras (dat koordje vond ik vanavond weer gewoon in de tentzak), kapotte snelbinders. Gisteravond waren die losgeschoten en om de as van het achterwiel kapot gedraaid. Dus vanochtend ook nog naar de fietsenmaker. Gelukkig was de winkel om 8 uur al open. Toen naar de bakker om broodjes. Onderweg heb ik lekker ontbeten op een bankje.

Voordat je in Nijmegen komt, moet je best nog wel wat klimmen en dalen. En dat bij die warmte, Spaanse toestanden. Het heet daar niet voor niks Berg en Dal. Bij Druten heb ik de Waalbanddijk opgezocht, dat fietste prettiger dan langs de verkeersweg. Wel had ik daar heerlijke kersen gekocht. Weer eens wat anders dan een appel.

In dit gebied van Land van Maas en Waal steeg het water zo hoog in de winter van 94-95, dat 250000 mensen geëvacueerd moesten worden.

In Hellouw heb ik koffie met iets van lemongebak genoten, erg machtig en erg lekker. Een mooi terras annex antiekzaak, annex B&B, annex horeca in een klein flutdorpje.

Bij Tiel stak ik de Waal over met de pont. Mondkapje voor! Bij het uitstappen werd ik aangesproken: ' Hallo, Egbert Egberts uit Borger. Dat is toevallig, ik kom uit Emmen.' Een klein wereldje.

Onderweg heb ik de camping gebeld om er zeker van te zijn dat ik welkom was. Daar ben ik nu, met net zoveel km als gisteren, 114 km. Vanaf Gorkum, oftewel Gorinchem, moest ik nog een keer keer met een pontje, deze keer een éénpersoons pontje aan zo'n kabel. Hier heeft de pontenier nog een foto van mij gemaakt. Boodschappen gedaan bij de Coop in Hoornaar en vervolgens naar de camping 'De Groene Waard' in Noordeloos. Toen moest ik mij haasten om voor het naderende onweer de tent overeind te hebben. Het lukte, ik heb zelfs mijn eten, Aviko maaltijdpannetje, nog buiten kunnen bereiden, ik heb gedineerd binnen in de tent. Gezellig toch! Tussen de buien door heb ik nog kunnen afwassen en mij douchen. Nu luister ik naar het onweer, dat al weer iets is afgezwakt ( hoewel) en de regendruppels op het tentdak. Hopelijk kan ik lekker slapen straks. Morgen zien we wel weer.

Groeten uit Noordeloos.

1. Anneke en Koop:
    26 juni 2020
    Oei wat weer een dag! Maar je hebt het toch maar weer geflikt! Schouderklop van ons!
    Hier op de camping is het nog droog er wordt om 24.00 uur regen verwacht.
    Slaap lekker straks en voor morgen veel fietsplezier!
    Gr. K&A.
  2. Peter, Alice en Dancho:
    26 juni 2020
    Wat weer een mooi verhaal pap. Petje af; knap hoor zoveel km en dan met die warmte en stijging.
    Hopelijk lekker slapen.
  3. Peter:
    27 juni 2020
    't Is al laat op dit moment maar moest toch nog even voor het in de kribbe kruipen jouw reisverslag van vandaag(of eigenlijk nu gisteren) lezen én reageren.
    Mooie belevenissen weer en wat lees ik nou? Onweer en regen???? Wat is dat??? Hier alleen maar heel warm weer.
    Lekker slapen, morgen weer op tijd op en ik denk dat jouw richting heel voorzichtig weer wat noordwaarts zal gaan, toch???
    Groet!!!
  4. Janetta:
    27 juni 2020
    Mooi verhaal en succes zaterdag, hoop dat het droog blijft 🌞
  5. Emily Posthumus:
    27 juni 2020
    Heerlijk die regen. Frist het lekker van op. Hopelijk heb je vannacht niet TE veel regen gehad. Hier in Groningen alles nog warm en droog. Hopelijk komt er hier ook wat regen en koelt het wat af. (Door je verslag krijg ik ook zin om te kamperen in de tent!) Veel plezier en succes vandaag maar weerWim!
  6. Gerda joling:
    27 juni 2020
    petje af wim geniet er vandaag ook weer van
  7. Janetta:
    27 juni 2020
    Ik heb het verhaal vannacht om 02.45 al gelezen. Als je het kunt is er niets fijner dan slapen met het geluid van regendruppels op het tentdak c.q. dakraam. Ik hoop wel dat je tijdens het fietsen het WEL droog houdt. Succes en ik wacht weer met spanning op de foto's.
  8. Geert Eggens:
    27 juni 2020
    Geweldig Wim wat jij doet. Ik heb een Elektrische fiets voor mij is 45 km al genoeg.
  9. Froukje verra-stoelwinder:
    28 juni 2020
    Hoi wim ik kreeg van antje door dat je een nacht bij camping rotandorp overnachten zal .ik wist niet dat je een week nederland fietste.ik wens je een fijn vervolg van je fietsweek 😘liefs Froukje
  10. ikzelf:
    28 juni 2020
    Dankjewel Froukje. Als ik tijd over heb, kom ik langs voor een bakkie. Je mag er niet voor thuisblijven, ik weet niet hoe laat ik in Noordwolde kom.