Utrecht na 110 km

16 mei 2019 - Utrecht, Nederland

Na een toch wel redelijk goede nachtrust op een goed bed en een lekker ontbijt nam ik afscheid van mevrouw Berends. Nogmaals bedankt voor de goede zorgen!

Via Kampen, Elburg, Harderwijk naar Nijkerk; daar werd op zoveel plekken aan de wegen gewerkt,  dat mijn navigatie het niet meer wist en ikzelf al helemaal niet. Eerst had een verkeersleider mij al de verkeerde kant uitgestuurd. Ten einde raad een fietser aangehouden en de weg gevraagd; deze vriendelijke meneer bood mij aan om met mij op te fietsen als ik niet te snel reed; zo kon ik toch nog richting Amersfoort. In mijn beleving duurde het in Amersfoort ook wel anderhalf uur voor ik deze grote stad achter mij kon laten.

Bij Soest kwam ik een jogger tegen op het fietspad; als dat Gerard Ekdom niet was, de bekende radio dj?!

Na 110 km kwam ik aan in Utrecht op het adres van 'Vrienden op de fiets'. Iets heel anders dan ik gewend was. Dit is een rommelmarkt, annex werkplaats, annex blokhuttenverhuur, annex enz.. Ik heb al wel een foto gemaakt van de blokhut, waar ik zal overnachten; de rest van het terrein zal ik morgen op de gevoelige plaat vastleggen.
Bij de foto's wel één van de twee fietsen die langs de A28 staan; van de zandverstuiving bij Soestduinen; van mijn maaltijd bij de Chinees in Utrecht Lunetten: een tipangerecht, 'tipan babi pangang speciaal' werd aan de tafel afgeblust, heerlijk!

Straks kruip ik in mijn slaapzak en hoop dat ik ook vannacht goed slaap. Morgen stap ik om 12 uur op de fietsbus naar het stadje in Zuid-Frankrijk, St.Jean-Pied-de-Port.

Graag tot de volgende keer! Groet, Wim.

1. Marga en Thie:
    Succes Wim!!!
  2. Erica:
    Succes Wim
  3. Marianne Tuijt:
    16 mei 2019
    Nou zeg, shoarma gisteren en nu tipan babi pangang ik had toch wel een afscheid verwacht met tenminste iets Nederlands zoals een bal gehakt of zo. Maar gelijk heb je , genieten van de tocht.
  4. Bert Tammenga:
    Veel succes
  5. Marianne:
    Wim heel veel suc6
  6. Melanie:
    Succes🚵‍♂️
  7. Dettie scholten:
    17 mei 2019
    Heel veel succes Wim !! Mijn plannetje om je op te zoeken als ik met mn bus door Spanje kom valt in duigen 😥 hij moet nog worden gespoten ..dus nog niet vakantieklaar . Maar we volgen je zeker weten hier online 👍
  8. A Regtop:
    Succes Wim
  9. Hennie en Ger Veenstra:
    Heel veel succes, Wim!
  10. Onno en Jantje:
    17 mei 2019
    We wensen jou een fijne tocht!
  11. Rens en Aly:
    18 mei 2019
    Eem heel goede reis ,Wim!
  12. Olly&Ria:
    19 mei 2019