Wim de pelgrim

3 mei 2019 - Gasselternijveen, Nederland

De datum 15 mei nadert met rasse schreden. Inmiddels heb ik de busreis geregeld van Utrecht naar Zuid-Frankrijk. In twee dagen fiets ik naar Utrecht, want op 17 mei moet ik om 12 uur 's middags klaar staan bij de Jaarbeurs. De volgende dag hoop ik om 7 uur aan te komen in St.Jean-Pied-de-Port. Hier begint dan echt de pelgrimstocht. Het 14-daagse weersbericht is mij nu nog redelijk gunstig gestemd. Ik wens droog weer, windje in de rug.

Deze week heb ik mijn trainingsrondje gefietst via Roden. Uiteraard even de nieuwe kampeerhal bezocht; voorheen de Vrijbuiter. Onderweg zag ik een routebordje met pijl van het pelgrimspad van Uithuizen naar Hasselt; uiteindelijk gaat dit pad verder naar Santiago de Compostella. Er zijn mensen die in Uithuizen beginnen te wandelen en dan 3 of 4 maanden later aankomen in Santiago.

Waarom heb ik vorig jaar 1600 km gefietst naar Zuid-Frankrijk en ga ik nu nog drie weken via de Pyreneeën en Noord-Spanje naar Santiago? Avontuur, uitdaging, het contact met andere pelgrims, met de Spaanse bevolking; ook hoop ik evenals op andere fietstochten die ik heb gedaan, de goedheid van de mensen te ervaren.

Die goedheid ervaar ik ook, bij de actie voor het KWF Kankerfonds. De teller staat op 400euro; hopelijk wordt het nog veel meer! Eergisteravond mocht ik de actie promoten op de oprichtingsvergadering van de dorpscoöperatie,  bij ons in Gasselternijveen. Ook weer met de hulp van een andersoortige sponsor; Thijs Bakker (N.U.E.D.) heeft kosteloos de visitekaartjes en flyers klaargemaakt!

In een vorig bericht heb ik gemeld dat ook El Zorro in Buinen mij sponsort met een 'diner voor twee'; na de fietstocht wordt uit de namen van de volgers (tot nu 60) een winnaar getrokken. Je kunt je nog steeds opgeven als volger; je krijgt dan ook automatisch een mailtje als ik een verhaaltje heb geplaatst op de weblog. Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat deze volgers ook een bedrag(je) hebben gestort voor het KWF.

Graag tot de volgende keer!

1. Riekie Kuik:
    3 mei 2019
    Hoi Wim. De spanning begint dus te stijgen. Nog 14 dagen en dan ga je 'los'! Leuk, dat je op de vergadering van de Brug wat kon vertellen. Nog veel sponsors gekregen. Kan ik jou een bedragje brengen, dat je dat even voor me stort in het Kankerfonds. Ik hoor wel van je. Tot het volgende verslag. Groetjes.
  2. Chris Hensen:
    4 mei 2019
    Veel succes en je redt het wel
  3. Geert Sloots:
    10 mei 2019
    wim, veel succes en een goede reis
  4. Doris en Harm:
    14 mei 2019
    Hoi Pelgrim,

Je staat nu in de startblokken, wij wensen jou een spannende, maar vooral goede reis toe. We zien weer uit naar al jouw belevenissen, we doen een schietgebedje voor jou.
    Groetjes, Doris en Harmbekend