Op de camping van Pissos

19 augustus 2018 - Pissos, Frankrijk

Waarom deze titel? Mijn fietskameraad van drie jaar geleden, voor de insiders Broer, en ik hebben hier leuke herinneringen aan. Toen we hier destijds in juni aankwamen, was de camping gesloten. Het terrein was helemaal leeg. Wel kwam er koud water uit de kranen en Broer kreeg het zelfs voor elkaar met wat klim-en klauterwerk om zich te douchen in het sanitair gebouw. We hebben toen gewoon onze tentjes opgezet en 's nachts geslapen.
Het was nog een heel gedoe om in Pissos te komen. Een paar km voor Pissos lag de brug eruit. Wel was er gelukkig een klein houten bruggetje onderaan. Het was best wel een hele onderneming. Eerst heb ik de bagage naar de overkant gebracht en daarna de fiets. Zie de foto's.
Vanmorgen heb ik mij verslapen op de camping. Om half acht werd ik wakker en zag dat het al behoorlijk licht was buiten. Het voordeel is dat ik mij niet meer hoef te haasten om op tijd in St. Jean-Pied-de-Port te komen. Dankzij de treinreis! Ik moet nu nog ca. 200 km. Dit zijn wel andere km's dan in ons vlakke landje. Maar daar heb ik nu nog 5 dagen voor. Heerlijk om zo relaxed het laatste stuk te mogen doen.
Na de wijnvelden van gisteren waren nu de bossen aan de beurt. Vanaf Bordeaux was het betrekkelijk vlak en goed te fietsen. Vandaag begon het al weer flink te heuvelen. Met de Pyreneeën zo dichtbij zal het de komende dagen nog wel weer erger worden.
Op veel binnenwegen, die veelal op de route liggen, is het vaak stil. Je kunt kilometers fietsen zonder iemand tegen te komen. Zo kan het gebeuren dat vlakbij een hert met twee jongen de weg oversteekt. Daar geniet ik dan van!

1. Peter, Alice en Dancho:
    Prachtig pap😘
  2. Riekie Kuik:
    19 augustus 2018
    Weer mooie plaatjes en praatjes Wim. Succes hè en tot de volgende keer.
  3. Anneke en Koop:
    19 augustus 2018
    Je kunt straks zo het circus in Wim!
    Succes verder!
    Groeten uit Lemmer.
  4. Jan Vriend:
    19 augustus 2018
    Volg je verrichtingen met veel belangstelling en krijg steeds meer respect voor je Wim. Goede reis morgen en geniet van wat je onderweg tegenkomt. Groeten Janen Tineke Vriend.
  5. Grietje Smid:
    19 augustus 2018
    Ondanks tegenslagen nog steeds genieten!!! Topper!!
  6. Janetta:
    20 augustus 2018
    Geniet de laatste dagen er maar lekker van.
    🚴🚴🚴🚴🚴
  7. Dineke:
    20 augustus 2018
    Weer een mooi verhaal Wim! Nog veel relaxte kilometers tot de trein.
  8. Petra:
    20 augustus 2018
    Prachtig pap!! Fijn dat je nu wat meer tijd hebt om van de prachtige omgeving te genieten!! Vind het knap dat je het zo goed volhoudt!! Nog heel veel plezier en voorspoed deze laatste week!!!
    XXXXXX van ons 4tjes
  9. Ineke:
    20 augustus 2018
    Heb je ook mooie ontmoetingen onderweg of valt dat tegen?
  10. Rens en Aly:
    20 augustus 2018
    Ook eij hebben weer genoten van je verhaal en je belevenissen fijn dat je zo geniet.wij zijn vandaag in portugal aangeland en staan hier bij een middeleeuws stadje.zo bijzonder!
  11. B.Klaassens:
    21 augustus 2018
    Het gaat goed Wim Maarten Possemis. (Woordspelinkje)
    gr Berry.
  12. Hennie en Ger Veenstra:
    21 augustus 2018
    Wat weer een prachtige reis met mooie verhalen, Wim. Leuk dat je vertelt, dat je eerst je fiets naar de overkant moet brengen en dan de bagage moet ophalen. Een ervaring die je ook nooit weer zult vergeten. Geniet van de laatste dagen van je reis, maar dat gaat vast lukken.

Gr. Hennie en Ger
  13. Fenny Dussel.:
    21 augustus 2018
    Wim , ik geniet van je verhalen. Vooral omdat het voor mij vaak plaatsen zijn die wij ook gepasseert zijn in het verleden. Verschillende keren deze route ( wel met de auto) gereden naar Portugal. Veel plezier verder.