Op weg naar huis.

6 juni 2019 - Lelystad, Nederland

Gisteravond ben ik al rond 9 uur naar de bushalte gelopen voor de bus naar het vliegveld. Ik had het koud door het regenachtige weer en had geen zin meer om door de stad te lopen. Trouwens om mij van binnen wat op te warmen, had ik in een café eens geen bier besteld maar een glaasje Torres10; al eerder van de week had ik een ander Spaans alcoholisch drankje geprobeerd, nl. Orujo, één glaasje moet kunnen toch?

In de hal van het vliegveld was het tenminste behaaglijk. Er lagen al meer mensen op de banken, dus volgde ik hun voorbeeld. Best een grote aeropuorto, hal en vliegveld qua oppervlakte misschien iets tussen Eindhoven en Schiphol in.

Van slapen kwam eerlijk gezegd niet veel. Vanaf half zes kon ik inchecken. Een poos daarna door de poortjes, alles uit de tas, en wachten tot we het vliegtuig in mochten. Het was een Airbus A320; alle 180 plaatsen waren bezet. Vertrek vanuit Santiago om 7uur,  aankomst op Schiphol 9:15uur. Daar een kaartje gekocht naar Assen  voor €26,40. Een beambte vertelde mij op welk perron ik moest zijn voor de trein naar Groningen. Daar ben ik waarschijnlijk te vroeg ingestapt, want op Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat de trein doorreed naar Rotterdam. Ik zal jullie de details besparen, maar nu zit ik toch echt in de trein naar Assen. Op weg naar huis! Twee weken fietsen, in één dag weer thuis!

De teller voor het KWF Kankerfonds staat op 918euro en het is heel goed mogelijk dat het nog meer wordt. Graag geeft het KWF (en ik) nog de gelegenheid om het bedrag aan te vullen. In ieder geval alle mensen die hun steentje hebben bijgedragen, vriendelijk bedankt.

Lieve mensen, dit was het dan. Eind goed al goed!

Groet, Wim

1. Betthy:
    6 juni 2019
    Fijn Wim,dat alles weer goed is verlopen en dat je weer in Gasselternijveen aankomt. Bedankt voor al je verslagen en foto's ,ik en Eric hebben er van genoten.Groeten Betthy.
  2. Riekie Kuik:
    6 juni 2019
    Inmiddels wel thuis zeker Wim. Antje blij. We spreken elkaar. Groet van Riekie.
  3. Egbert:
    6 juni 2019
    Blij dat je weer thuis bent.
    Home is were your hart is.
    Nu even weer acclimatiseren.
    Respect Egbert
  4. Dineke Hatzmann:
    6 juni 2019
    Welkom thuis Wim! Een fantastische reis.