Die verrekte klotenwind

13 augustus 2018 - Vendôme, Frankrijk

Lieve mensen, ik heb voor twee uur Wi-Fi gekocht à 1 euro per uur. Dus ik maak het niet te lang. Vandaag heb ik ook weer om water moeten vragen. Deze keer bij een boer. Even later kwam de zoon met een grote fles om de bidons te vullen. J'etais très heureux.
Die verrekte klotenwind houdt veel km tegen. Dit heeft mij al veel tijd gekost.
Gisteren in Chartres heb ik wel de kathedraal aan de buitenkant gefotografeerd. Ik mocht niet naar binnen, omdat de mis bezig was. 's Middags wel, maar zo lang kon ik niet wachten. Ik heb een stempel gekregen in het restaurant er tegenover op aanraden van een attente mevrouw.
Nu ook weer heerlijk gegeten. Een zak uit de diepvries van de Intermarché. Best een mooie winkel. Net al bij ons de AH of de Jumbo maar dan nog beter. Baskische kip met rijst en tomaten, paprika, enz.. Eigenlijk moést het worden bereid met het deksel op de pan, 6 minuten op hoog vuur, 6 minuten op middelmatig vuur. Ik heb het maar wat langer gedaan voor de zekerheid. Het was lekker!
Toetjes kun je alleen kopen per 2 of 4. Van de Nederlandse buurvrouw van een paar campings terug heb ik geleerd om het andere toetje te bewaren voor de volgende ochtend bij het ontbijt.
Om de foto van de TGV te maken, hoefde ik niet lang te wachten. Om de vijf minuten ging er wel een langs.
Watertorens zie je hier ook om de paar km. Hoog boven de omgeving verheven.
Op maandag zijn de bakkers vaak gesloten. Maar ik had geluk. In Chateaudun was de winkel open. Bijna altijd koop ik dan een chocoladebroodje en een klein stokbrood. Deze werd zelfs voor mij gesneden. Mijn broodbeleg bestaat uit jam en Spaanse fuet (lekkere droge worst).
Vanmiddag ben ik aangekomen op de camping van Vendôme. Mijn tentje staat aan de rivier. Weer een prachtige plek.
De foto's spreken voor zich, hoop ik. Voor straks welterusten!

1. Emily Posthumus:
    13 augustus 2018
    Goed te zien dat het niet mudvol staat op de camping. Een alvast eet smakelijk morgen ochtend met je yoghurtje.😀
  2. Peter, Alice en Dancho:
    13 augustus 2018
    Mooi pap👍 . En wat balen van de tegenwind. Dat is afzien en je bent geen 40 meer. Knap hoor, alle respect. Slaap lekker 😘
  3. Chris Hensen:
    Prima Wim . Ga zo door zoals ik je ken
    Fietsen via de Koedijk naar Emmen en met je werk.Je gaat het redden. Petje af.
  4. Marga en Thie:
    Respect Wim!
  5. Dineke:
    14 augustus 2018
    Mooi om je reis zo te volgen Wim! Succes met de reis, hopelijk heb je snel wind mee👍🏻😃
  6. Ineke:
    14 augustus 2018
    Och joh, yoghurt is toch al zuur, kan je geen buil aan vallen. 🤪Hoe staat het verder met het leven? Ik weet dat ik ook wel es jankend de heuvels op gefietst ben,
    Maar het gevoel als het je dan toch gelukt is! Dat gevoel wens ik je toe. Fijne dag vandaag met mooie ontmoetingen gewenst!
  7. Riekie Kuik:
    14 augustus 2018
    Wim, eten, slapen, boodschappen, wassen, fietsen, 't is bijna net als thuis. Grapje. Ik heb dit keer 2versagen gelezen. 't Gaat allemaal niet vanzelf hè? Maar wat beleef je mooie dingen. Prachtig stadje, zo te zien op de foto. Verder maar weer. Gr. van Riekie.
  8. Petra:
    14 augustus 2018
    Weer prachtige foto's pap!!
    We volgen je op de voet (fiets)! En we zijn supertrots op je!
    Anna vindt dat je nu maar weer terug moet komen :)
    XXX
  9. Apperlo:
    14 augustus 2018
    Ga zo door Wim..bijzonder hoor en wat maak je allemaal wel niet mee je komt er wel...