Tours, een mooie, gezellige stad.

14 augustus 2018 - Saint-Avertin, Frankrijk

Vanmorgen afscheid genomen van het riviertje de Loir, waaraan mijn tentje stond. Nu sta ik op de camping van de grote stad Tours, nu vlakbij de grote rivier de Loire met een extra e.. en vijf keer zo breed. Het is altijd een gedoe om de camping te vinden. Ik heb de fietsnavigatie, de telefoon die zonder Wi-Fi geen internet meer heeft, en ik kan vragen natuurlijk. Soms, zoals vanmiddag, biedt spontaan een jonge man met een donkere huidskleur, maar dat terzijde, zijn hulp aan om de goede weg naar de camping te vinden.
Chartres is een mooie stad, zoals de foto's laten zien. Heel beroemd is de kathedraal. Nu ben ik wel binnen geweest voor een stempel (in het Frans een tampon!). En natuurlijk foto's genomen. De kerk is gewijd aan onze Sint Maarten, die z'n mantel deelde met een bedelaar.
Ook heb ik à 1 euro een kaarsje aangestoken om sommige mensen een steuntje te geven.
Is er trouwens iemand die weet welke graansoort ik gisteren op de foto heb gezet? Vandaag heb ik een foto gemaakt van een druivenstruik. Op de foto wel iets groter dan in werkelijkheid.
Nu toch maar eens het advies van mijn vrouw opgevolgd en ben op tijd onderweg iets gaan eten. Tagliatella carbonara is het geworden. Smaakte goed! Tours is een mooie stad!
Het eerste boekje van de fietsroute naar Santiago de C. is uit. Nu begin ik morgen met deel twee. Eerst richting Poitiers.

1. Anneke en Koop:
    14 augustus 2018
    Je gaat lekker Wim.....je bent goed bezig...zoals o.a naar je vrouwtje te luisteren!😂😂🤣🤣
    Morgen maar weer een goeie reis gewenst!
    Gr. uit Lemmer waar de Lemsterweek volop in gang is...!
  2. H.brouwer:
    15 augustus 2018
    Goud goan jong, hoop dast nog op schema zitst.
    Succes weer mörgen
  3. Riekie Kuik:
    15 augustus 2018
    ende boer, hij ploegde voort. verder maar weer Wim.
  4. Janetta:
    15 augustus 2018
    Veel plezier vandaag en goed eten.
  5. Grietje Smid:
    15 augustus 2018
    Leuke verhalen!!! genieten en soms ook sterkte toegewenst.
  6. Leo & Dineke:
    Hoi Wim,
    Wat een prachtige foto's; indrukwekkend die kathedraal om stil van te worden. Misschien schept dit voor jou ook even een rustmoment voor lijf en leden...
    Inderdaad goed eten is de beste remedie voor tegenslag - wind, regen en humeur. Fijn alle positieve reacties van reizigers onderweg.
    Gaan met 'die banaan'. Bon voyage.
  7. Geppy:
    15 augustus 2018
    Ik vind het zo knap en dat helemaal in je eentje!
  8. Pascal van Gils:
    16 augustus 2018
    Leuk om je reis op deze manier mee te beleven. Nog veel succes de resterende kilometers en geniet ervan.
  9. De Kamminga,s:
    16 augustus 2018
    Hallo Wim,

We volgen je al een tijdje en je schiet al aardig op. Jammer van de harde wind,dus alles maar een beetje gestroomlijnd op de fiets plakken en goed vast zetten Want je krijgt nog een pittig hoekje.
    We hopen dat je de datum van de terug reis haalt Veel succes en groeten van ons uit Grou
  10. Onno en Jantje:
    18 augustus 2018
    Hallo Wim,

Je bent wel een doorzetter hoor. Harde wind, niet altijd zeker weten waar je terecht komt, soms eten wat er nog mogelijk is. Knap hoor.
    Een mooie route langs de Loire. Tours vonden wij ook een mooie stad.(jaren geleden hoor). We wensen je nog een hele fijne tocht. Jou kennende gaan we er van uit dat je het redt.
    Groetjes Onno en Jantje.