Van Groningen naar Zuidlaren

19 april 2023 - Gasselternijveen, Nederland

Lieve volgers, helaas moet ik bekennen dat ik mijn plan niet heb kunnen volbrengen. Een blessure die ik al had, verergerde onderweg steeds meer, tot ik 2 km voor de finish in Zuidlaren het bijltje erbij neer gooide. Het ging niet meer. Jammer, want het traject van Groningen-stad naar Zuidlaren staat bekend als een van de mooiste etappes en ik heb er niet echt van kunnen genieten. Bij elke stap voelde ik pijn.

Vanochtend weer om ca. 9:30 uur  vertrokken uit Helpman na een goede nachtrust en goed ontbijt. Daarna langs het Noord-Willemskanaal en door het merengebied ten zuiden van de stad. Op de open stukken was er toch weer de harde wind. In het bos bij Noordlaren had ik daar gelukkig niet zo'n last van. Het weerbericht had ons lekker gemaakt met mooi zonnig weer en hogere temperatuur. De temperatuur heeft het laten afweten door de frisse wind.

Voor de rest wil ik graag volstaan met de foto's die ik onderweg maakte. Wie weet, ga ik ooit nog een etappe lopen.

Groet'n, Wim

1. Apperlo:
    19 april 2023
    Jammer Wim maar jou kennende loop je de etappe vast nog wel een keer,goed gedaan hoor👊💪👍
  2. Marianne Tuijt van de Koppel:
    19 april 2023
    Je hebt al verder gelopen dan ik in een heel jaar kan. Dus bravo. En wat een mooie foto’s, vooral die berm met al die bloemen. Dat willen wij hier ook wel in Gasselternijveen. Jammer dat je niet verder kunt, maar bij deze beterschap en geniet van al je eerdere prestaties, die mochten er zijn.
  3. Peter:
    19 april 2023
    Wim, ik vind het voor jou Kwalitatief Uiterst Teleurstellend en ik zal het maar niet in afgekorte versie noemen😉
    Een tip: je kunt gewoon dat wandelen ‘s woensdagmorgens blijven oefenen tijdens de trainingen op het veld van onze plaatselijke FC(of heet dat VV).
    Gegarandeerd een gezellige looptraining met diverse oefeningen ook voor de overige lichaamsdelen😉
    Maar voor nu eerst je blessure even laten bijkomen!
  4. Petra:
    20 april 2023
    Zo jammer pap, nu eerst maar goed herstellen 😘