Ik had de kracht er niet meer voor.

15 augustus 2021 - Weerselo, Nederland

Gisteren hebben jullie mijn verhaal gemist. Ik had er de kracht niet meer voor. Ik moest weer zo nodig 110 km fietsen op één dag. Dat kwam zo: in Zevenaar zocht ik op internet naar een camping, want het was toen rond vijf uur. Wat bleek, alle campings rond Zevenaar waren vol. Toen maar doorgefietst naar Doetinchem, waar ik hopelijk zou kunnen overnachten bij een familielid. Gebeld en geappt, maar geen reactie. Toch maar doorfietsen en hopen dat het goed komt. Het werd later en ik kreeg trek. Bij een lunchroom heb ik gegeten en ondertussen weer campings geprobeerd rond Doetinchem. Eindelijk had ik beet bij de zoveelste poging: camping De Slangenburg, toen nog wel 10km fietsen, maar wat was ik blij. Een camping coronaproof: evenals op de kleuterschool moet je een ketting van het bord pakken als je naar het toilet of de wc moest. Eigenlijk het tegengestelde van de hippiecamping bij Vlijmen.

Vanuit Vlijmen fietste ik door Den Bosch, een fietsvriendelijke stad, richting steeds goed aangegeven, ruime fietspaden (F59). Zo fietste ik langs de oude sigarenfabriek van Willem 2, maar ook zag ik in de verte het SAP-kantoor waar mijn nabije familie de kost verdient.

Vanochtend toch maar wel een bezoek gebracht aan het familielid in Doetinchem. Hier werd ik kostelijk onthaald op een flink ontbijt, want ik had alleen nog een banaan gegeten.

Vandaag was mijn doel Ootmarsum, maar ook weer niet gehaald, hoewel de km-teller op bijna 90 staat. Ik sta nu op een hele grote camping bij Weerselo, camping De Molenhof. Zo groot dat je bijna verdwaalt al je je tentje op moet zoeken na het toilet o.i.d. Dat was ik niet gewend. Ik stond steeds op campings met rond 50 plekken. Nou ja, ik doe de oordoppen wel in.

Bij de foto's: nog een kijkje op de hippiecamping van Vlijmen; vanaf de brug over de Maas bij Niftrik (Wijchen); de brug over de Rijn waar aan het eind van de Tweede wereldoorlog de Operatie Market Garden plaatsvond en 48 Amerikaanse soldaten sneuvelden; het Looveer, waar ik ook nog de eer  had om een stel motorrijders te mogen fotograferen; gezien bij Ruurlo, een mooie muurversiering; een echt spitse kerktoren; mijn tentje op de nieuwe plek vanavond.

Er zat weer niks in de hapjespan. Ik heb gegeten op de camping: boerenschnitzel met patat en rauwkost en heel veel ui; maar goed dat ik alleen in mijn tentje lig. Gisten onderweg een hamburger zal en in Vlijmen op een terras, aangeraden door mijn ingeburgerde Brabantse schoonzoon, een zgn. brochette, echt lekker.

Nu maar hopen dat het weer mij morgen nog enigszins ter wille mag zijn. En dan is mien fietsvekaansie wir veurbij.

Groeten, Wim

1. Jan Veldhuizen:
    15 augustus 2021
    Toch te gek dat je in ons landje als solist nauwelijks plekje vindt op een camping.
    Zal duimen voor droge buien.
    Toi toi.
  2. Peter, Alice en Dancho:
    15 augustus 2021
    Op naar de laatste dag pap. Petje af hoor voor mijn 72e papa💪. Mooie verhalen, weer voldoende meegemaakt, flinke afstanden, mooi weer, maar helaas niet de wind in de rug. Morgen weer thuis! Hopelijk een droge dag. Succes!
  3. Ineke:
    15 augustus 2021
    Hier in Alphen ad Rijn is ook altijd plek op de camping hoor!
  4. Natasja Kemp:
    15 augustus 2021
    Goed bezig buurman! Het is een feestje om je ervaringen te mogen lezen 😊. Veel plezier met de laatste loodjes, en alvast welkom thuis!
  5. Emily Posthumus:
    15 augustus 2021
    Het klinkt weer overvol: vakantie in eigen land! Hoogseizoen. Goed dat je t -bijna- hebt volgehouden Wim! Ik heb er echt respect voor. Fijne laatste kilometers nog!!
  6. Petra:
    15 augustus 2021
    Wat zijn we weer trots op je pap en opa!!
    We hadden niet gedacht (wel gehoopt) dat je dit jaar alweer een rondje NL zou kunnen fietsen na het ongeluk van vorig jaar.
    Maar je bent een doorzetter en dit is jouw ding.
    De volgende x kom je maar op de koffie in het SAP gebouw wanneer we er wel zijn 😉
    Heel veel succes morgen!!
    Wat zal het fijn zijn weer in je eigen fijne bed te slapen ipv een matje op de grond.
    Maar goed, daar geniet jij ook van, back to basic.
    Knuffels van ons!
  7. Anneke de Ridder:
    16 augustus 2021
    Genoten van je reisverslag Wim !
    Nu weer op huis aan , hier valt het weer nog mee hopelijk tref jij het ook ! Respect voor jou prestatie 🚴‍♂️🎖👏👏!
    Goede terug tocht en welkom thuis !🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️
  8. Riekie Kuik:
    16 augustus 2021
    Wel eens van een beetje kalm aan doen gehoord Wim? Weer veel gezien en meegemaakt en nu ruik je de stal weer. Straks Antje weer in de armen sluiten. Bedankt voor je leuke verhalen. Groetjes van Riekie.
  9. Grietje Smid:
    16 augustus 2021
    Wim ook bedankt voor je leuke verhalen. De laatste loodjes.
    Goede terugreis en welkom thuis.
  10. Rens en Aly:
    16 augustus 2021
    Wat weer een prachtige reisverhalen.en zoveel moois gespot in ons kleine landje.
    En wat een een prima weertje steeds
    Alleen vandaag wat minder,Nu het paardje de stal ruikt zal dat best goed komen.en is het vast weer fijn om thuis te zijn.bij jouw Antje.👍