Even afzien en ook blij om weer thuis te zijn.

16 augustus 2021 - Gasselternijveen, Nederland

Vanochtend op de megagrote camping bij Weerselo had ik juist op tijd de tent weer afgebroken en opgeborgen. Terwijl ik  nog druk bezig was, vielen de eerste druppels al uit de lucht. De andere ochtenden at ik een krentenbol met een kop koffie bij de tent. Maar bij gebrek aan krentenbollen en omdat Buienradar al de regen had voorspeld, maar even geen ontbijt. Klaar voor vertrek zag ik iemand lopen met een zak broodjes. Het bleek dat je die in de winkel kon kopen en dat je daar ook terecht kon voor een kop koffie. Zonder koffie geen goede start. Hoewel het regende pijpenstelen en het hield niet op. Op het laatst dan toch maar het regenpak aan. Zo was ik ook mijn reis begonnen en zo met regenpak eindigde hij ook. Toen naar Ootmarsum en werd het even droog. Mooi de gelegenheid om een foto te maken van de zgn. Paoskearls. Daarna dwars door de Duitse uitstulping in de grens met ons land richting Emlichheim. Toch vreemd dat ze die grens niet hebben recht getrokken. Je ziet  vrijwel alleen Nederlandse namen en volgens mij kan men ook best een mondje Nederlands spreken.

In Emlichheim heb ik bij de bakker (Konditorei) koffie met Fladenbrot (Käse und Schinken) gegeten. Mondkapje verplicht.

Om 5 uur vanmiddag was ik weer thuis, de was ingeleverd, gedoucht, heerlijk gegeten, capucijners met spek enz. Ook weer een goed gevoel om weer thuis te zijn bij mijn liefhebbende vrouw.

Bij de foto's: mijn ontbijt vanochtend in de campingwinkel; de Paoskearls in Ootmarsum; vanaf de brug over de Vechte bij Emlichheim; hier had ik mijn fiets geparkeerd op de brug, maar viel om door de harde wind; koffie met Fladenbrot; aan de Duitse kant nog wel jaknikkers; Wildlands deed weer goede zaken, het hele parkeerterrein staat vol; centrum van Emmen; het bos bij Emmen, ook mooi.

Lieve mensen, leuk dat jullie mij hebben gevolgd de afgelopen 7 dagen. Dank jullie wel voor de belangstelling.

Groeten, Wim

1. Truida:
    16 augustus 2021
    Mooi Wim weer lekker thuis.
  2. Apperlo:
    16 augustus 2021
    Oost West thuis best Wim.
    Was weer een leuke fietstocht!
    Nu lekker bijkomen ........
  3. Emily Posthumus:
    16 augustus 2021
    Mooi! Weer veilig en wel thuis! Slaap lekker in je eigen bed...
  4. Peter, Alice en Dancho:
    16 augustus 2021
    Respect pap! Blij dat je dit weer hebt kunnen doen. De voorpret, zoals je glunderde als je het er over had. Maar zeker ook fijn dat je weer thuis bent.
  5. Peter:
    Wim, goud doan!!!
  6. Petra:
    16 augustus 2021
    Ik sluit me aan bij Anna's woorden:
    "Opa is a legend" 😃😘
  7. Anneke de Ridder:
    Welkom thuis !!
    Je kan trots zijn op jezelf Wim, wat een naar fiets weer was het met name de laatste dag !
    Leuk om je deze fietstocht te mogen volgen , ik heb ze met bewondering gelezen .
  8. Riekie Kuik:
    17 augustus 2021
    Weer heelhuids thuis Wim. Weer veel leuke herinneringen gemaakt. Jammer van het weer! Volgend jaar weer? Groetjes, ook voor Antje, van Riekie.
  9. Grietje Smid:
    17 augustus 2021
    Neem mijn petje voor je af !! Dat heb je toch maar weer even gedaan.
  10. Doris en Harm:
    17 augustus 2021
    Wim, fijn dat je weer heelhuids bent thuisgekomen. Nu eerst maar even uitrusten. Het was me het ritje wel.
  11. Jan Veldhuizen:
    17 augustus 2021
    Leuk dat ik mee mocht reizen😉 Mocht je nog es richting Appelscha komen dan staat de koffie klaar. Wel ff afspreken, want zoals alle AOW-ers hebben we het natuurlijk altijd erg druk😀😀
    [email protected]
  12. ikzelf:
    17 augustus 2021
    Hoi Jan, Dat is wel een idee. Ik fiets regelmatig vanaf hier naar Appelscha visa versa. Tenminste bij westenwind, dan heb ik op de terugweg wind mee. Dan mail ik jou een dag van tevoren.
    M.v.g. Wim
  13. Anneke en Koop:
    17 augustus 2021
    Ziezo….dat zit er weer op! Nu je lekker laten verwennen door je liefhebbende vrouw!
    Groet vanaf de camping, K&A.
  14. Hennie Boven:
    17 augustus 2021
    Wim bedankt voor je mooie verhalen,
    Dit heb je maar weer gepresteerd 👍
  15. Jan Veldhuizen:
    Is prima.
    Vr.gr.
    Jan Veldhuizen.
  16. Niesje kuiper:
    22 augustus 2021
    mooi tochtje Wim! Leuk om weer "mee te fietsen"