Drenten tref je overal.

13 augustus 2021 - Vught, Nederland

Vanochtend toch wel vroeg opgestaan, 6:30uur. Toch was het al gauw 9 uur voordat ik vertrok. Eerst nog afscheid genomen van Tineke die ik onderweg tegenkwam, gisteren onderweg naar de pont over de Lek. Ook gepensioneerd en getrouwd, maar evenals ik in haar eentje op reis, maar dan wel op een e-bike. Na de pont scheidden onze wegen, maar gek genoeg stond ze op dezelfde camping en trof ik haar weer. Achteraf was het gisteren bij Leerdam in vergelijking een dure camping. 15 euro plus 50 cent voor de douche plus 20 cent voor warm water plus 1 euro voor de WiFi. Op de camping waar ik nu ben bij Vlijmen (Den Bosch) betaalde ik €9,50. En 2 euro voor de wasmachine. Niet een mooie luxe camping, maar meer een natuurcamping, zeg maar een beetje hippieachtig. Maar vriendelijke, behulpzame mensen.

Hebben jullie dat ook wel, dat je dacht: Hé, volgens mij was ik hier een half uur geleden ook? Nou ik wel dus, ik fietste als een dolle hond een rondje bij Dussen. Ik heb onderweg soms hele gesprekken met mensen van Drentse afkomst. Ze zien dat ik ook uit Drente kom  aan mijn fiets en fietstenue van Egbert Egberts. Trouwens mijn verhaal van gisteren was korter dan deze; nu kan ik op een bankje zitten, gisteren met mijn achterwerk op de  grond in de tent en dan krijg ik pijn in mijn rug. En dat op zo'n dure camping. Naast mij stond een iets groter tentje met een vader, moeder en twee kleine kinderen. Ook op de fiets. Respect!

Bij de foto's: langs het Merwedekanaal bij Arkel; de gracht in Gorkum; de veerpont bij Sleeuwijk, waar ik ook de Drenten trof; mondkapje verplicht; de toten in Woudrichum, waar ook die tv-serie werd opgenomen met die dokter; rode kool; de pont over de Maas; mijn was aan de droogmolen.

Tot de volgende keer, groetjes, Wim

1. Anneke en Koop:
    13 augustus 2021
    Hoi Wim,
    Je hebt bij thuiskomst weer heel wat te vertellen…je beleeft zo veel!
    Je komt interessante mensen en Drenten tegen……
    Ik zou zeggen ga zo door! Je was is weer schoon en droog dus je kunt er weer schoon tegenaan!
    Voor nu lekker slapen en voor morgen succes gewenst!
    Gr.vanaf de camping, K&A.
  2. Riekie Kuik:
    13 augustus 2021
    Wat jij allemaal beleeft in één dag Wim. En heb je genoeg zakgeld van Antje meegekregen voor al je ‘dure’ uitgaven? 🤭🤭 Tot morgen. Groetjes.
  3. Peter:
    14 augustus 2021
    Wim, zoals ik tegen een oud-collega die naar Zweden fietst heb gezegd, zeg ik ook tegen jou: “Deurgoan!”
    (En dat is op z’n Grunnegers😉)
  4. Emily Posthumus:
    14 augustus 2021
    Je hebt zo te lezen genoeg aanspraak! Dat is weer een voordeel van het in je eigen land fietsen. Tot nu toe zie het qua weer ook lekker mee. Veel plezier verder nog.
  5. Grietje Smid:
    14 augustus 2021
    Goedemorgen Wim, weer een mooi reisverslag.Prachtige omgeving, leuke ontmoetingen. Geniet nog even van deze fietstocht.