Een ongelukkig einde

1 juli 2020 - Gasselternijveen, Nederland

Na vijf nachten in de slaapzak op een dun matje, hoewel je na een paar keer daar ook aan went, was een nachtje slapen bij Vrienden o.d. fiets op een gewoon bed best fijn. 's Ochtends staat er een goed ontbijt voor je klaar; toch wat anders dan de krentenbol van gisteren. Toen alles weer op z'n plek was in de tassen verliet ik Koudum, met de wind mee. Gaasterland is een mooi stuk van Friesland, maar met die wind en dreigende lucht had ik geen aspiraties om foto's te maken.

Zo fietste ik vrij en blij gedreven door de wind richting Noordwolde waar ik zou overnachten. Echter, bij Nijemirdum sloeg het noodlot toe. Ik was mij bewust van de trekker met aanhanger die mij achterop kwam, dus reed ik netjes rechts van de smalle weg; de trekker passeerde mij, maar het werktuig dat er achter hing niet; daar kreeg ik een flinke tik van en belandde op straat. De boer heeft waarschijnlijk te snel het stuur naar rechts gedraaid voor een tegemoetkomende auto. Deze auto is doorgereden, begreep ik later, maar daarachter reed nog een auto; deze mensen hebben geholpen met tissues om de schaafwonden te deppen en gaven de goede raad om NAW- gegevens uit te wisselen. Overigens kwamen de mensen uit Borger. Bril stuk voorlamp stuk, helm beschadigd (toch goed dat ik die op had) en een zere schouder. Daar baarde mij toen al de meeste zorgen. Op advies heb ik in Lemmer de huisarts bezocht, maar de assistente vond het zelfs niet nodig om mij binnen te laten. Daarna verder gefietst naar Wolvega met de intentie om direct door te gaan naar huis. In Wolvega kocht ik een heerlijk stokbroodje.  Terwijl ik deze verorberde, kreeg ik een appje, hoe het ging met de reis. Zelf weet je wel hoe het gaat en accepteer je de situatie, maar je naasten maken zich ondertussen zorgen. Dus toch maar verteld hoe het echt ging.

Uiteindelijk werd ik door toedoen van mijn liefhebbende vrouw opgehaald door schoonzoon Peter. In de auto heb ik de huisarts gebeld en deze adviseerde om direct naar het ziekenhuis te gaan voor een röntgenfoto. Daar bleek dat de schouder was gebroken en moet worden geopereerd. De gespreksafspraak is op 6 juli en dan nog de operatie. Zo zie je maar weer: je fietst heel Nederland door en op een landweggetje in Friesland gaat het mis.

Jullie bedankt voor het volgen op mijn weblog of Facebook. Groeten, Wim

1. Emily Posthumus:
    1 juli 2020
    Wim! Wat een toestand!! Vreselijk. En die trekker heeft ook niets gemerkt? Heel veel sterkte de komende tijd en gezien je conditie gaan we er maar vanuit dat je weer gauw "heelt". Heel veel beterschap gewenst. 🍀🍀🍀
  2. ikzelf:
    1 juli 2020
    Jawel, de boer is gestopt en MAW-gegevens uitgewisseld voor de verzekering.
  3. Boelo en Diena Niewoonder:
    1 juli 2020
    Wim wat een slecht einde. Heel veel sterkte en beterschap. kop der veur.
  4. Anneke en Koop:
    1 juli 2020
    Jammer Wim dat wij niet thuis waren toen je aanbelde bij ons in Lemmer. Je had dan mooi even bij kunnen komen van de schrik.
    Wij staan in Paasloo op de camping.
    Wij hopen dat je spoedig herstelt en we weten dat je een prima zuster Antje om je heen hebt!
    Groeten K&A.
  5. Hendrie:
    Beterschap! Ome Wim..
  6. Elly Postma:
    1 juli 2020
    Och Wim wat een naar einde van jouw reis. Het lijkt zo veilig in het rustige Friesland.
    Heel veel sterkte voor nu en een goed herstel voor straks na de operatie!
    Groetjes,
    Elly
  7. Betty:
    1 juli 2020
    Wat sneu om zo je tocht af te moeten breken heel veel sterkte en een spoedig herstel gewenst vanuit koekange
  8. Anny Woltjer:
    1 juli 2020
    Jammer dat je fietstocht zi moest eindigen Wim.
    Veel sterkte voor jullie de komende tijd en een voorspoedige beterschap.
    Hartelijke groet,
  9. Janetta:
    1 juli 2020
    Wat jammer nou dat je fietstocht zo moet eindigen. Toch een hele knappe prestatie en ik wens je van harte beterschap. Tot de volgende fietstour !
  10. Peter:
    Hallo Wim,
    Dit keer geen middernachtelijke reactie op jouw dagelijkse fietsavontuur.
    De reden heb je hiervoor al duidelijk genoemd.
    Ik zat vannacht te zoeken naar je dagelijkse story maar geen verhaal van Wim....
    Uiteindelijk kwam ik op het verhaal van de dag eerder een melding tegen waarin jij vertelde dat je getracht had om een tractor weg te koppen. En dat had je verloren...
    Ik ben maar zo vrij geweest om pas vanmorgen eens met Antje te bellen in plaats van ‘s nachts. Van haar vernam ik van jouw buiteling in het Friesche platteland. Schrik!!!
    En over het vervolg dus ook. Belachelijk dat zo’n assistente je zo behandelde!!
    En nu afwachten op de operatie.
    Maar één geluk bij het ongeluk:
    Jij kwam naar Fryslân en kan het navertellen; Bonifatius kwam ook naar het Heitelân; en je weet hoe het hem verging😉
    Wij wensen je in ieder geval van harte beterschap!! En gewoon weer gaan fietsen na het herstel!!!!
    Groet
    Peter
  11. H.brouwer:
    Hallo wim
    Nou das mooi kloten.om op deze manier te eindigen. Wij wensen je veel beterschap
    En groetn uut börger
  12. Hennie en Ger Veenstra:
    Hallo Wim,
    wat een ellendig en onbevredigend einde van zo'n mooie fietstocht. We wensen je heel veel sterkte en we denken aan je!
    Groetjes,
    Hennie en Ger
  13. Lummie:
    1 juli 2020
    Vervelend om zo een eind aan deze fietstocht te krijgen. Heel veel sterkte de komende tijd en natuurlijk goed herstel.
  14. Truida:
    1 juli 2020
    Wat een naar einde van je fietstocht zo zie je maar weer fiets je helemaal naar Santiago de Compostela En in je eigen landje gebeurt dit sterkte en beterschap.
  15. Janetta:
    Vreselijk, sterkte Wim.
  16. Marianne Tuijt:
    1 juli 2020
    Volgende keer toch maar weer een buitenlandse tocht?
  17. Beba:
    1 juli 2020
    Het is heel jammer da zo moet eindigen, toch heb je heel goed gedaan , wij wensen jou heel veel sterkte en beterschap 👍
  18. Gerda joling:
    1 juli 2020
    heel veel sterkte groetjes aan antje en de kinderen
  19. Marga en Thie:
    1 juli 2020
    Wat een naar einde van je avontuur Wim. Van harte beterschap!!!
  20. Jan en Truida:
    1 juli 2020
    Dat is ook wat. misten jouw dagelijkse verslag gisteravond.
    Je bent weer thuis en het herstel, na een operatie, komt vast wel goed.
    Beterschap gewenst en nog bedankt voor de verslagen en de mooie foto's
  21. Rens en Aly:
    1 juli 2020
    Jammer Wim het ging zo mooi prachtige verhalen we hebben er van genoten ,maar dit laatste verhaal gun je niemand .
    Wij wensen jou beterschap het zal vast weer goed komen.
    Aly en Rens
  22. Grietje Smid:
    1 juli 2020
    Wim wat een vervelend einde. Heel veel sterkte en Beterschap.
  23. Anita Hospers:
    1 juli 2020
    Jammer Wim, het ging zo mooi, zo zie je maar, een ongeluk zit in.....
    Beterschap gewenst Anita
  24. Doris en Harm:
    1 juli 2020
    Nou nou Wim, wat een vervelend einde van je mooie rit.
    Hoe heb je het klaargespeeld om na je val nog zo'n eind te fietsen.
    We wensen je heel veel sterkte met de aanstaande operatie. Het is geen lolletje, een gebroken schouder doet veel pijn. Dit is van de ervaringsdeskundige : Doris.
    Beterschap gewenst, Doris en Harm.
  25. Jannie mooibroek:
    Hoi wim,
    Wat een pech, jammer dat het zo is geëindigd heel veel beterschap gewenst .
  26. Riekie Kuik:
    1 juli 2020
    Nou Wim, hoeveel pech kun je hebben! En de veroorzaker doorgereden? En wat bespottelijk, dat ze je in Lemmer niet wilden helpen. Jammer dat het zo moest aflopen joh! Ik wens je veel sterkte met de operatie en hoop op een voorspoedig herstel Wim. Ik hoor wel even hoe het verder verloopt. 🍀🍀🍀Groetjes, ook voor Antje van Riekie.
  27. Henk en Yvonne:
    1 juli 2020
    Hallo Wim, wat een bijzonder slecht eind van wat tot dan toe een mooie fietstocht door Nederland was. Sterkte en beterschap. Henk Zwiep
  28. O.boelema:
    Onno en Jantje
    Hallo Wim,
    Dat is een niet zo'n mooi slot van je tocht. We wensen je van harte beterschap en hopen dat je niet te veel pijn hebt.
    Groetjes en sterkte.
  29. Jeichienus en Clara:
    1 juli 2020
    Hallo Wim Wat jammer dat het zo moest eindigen maar we hebben wel van je verhalen genoten. Wij wensen je heel veel sterkte en een spoedig herstel.

Groeten Jeichienus en Clara
  30. Leo & Dineke:
    Hoi Wim
    Wat een schrik, maar gelukkig was er hulp en advies in je naaste omgeving. Jammer dat je tocht en je mooie verhalen hier eindigen.
    Je even lekker laten verwennen en dan weer kop d'er veur.
    Sterkte Wim en Antje
    Groetjes Leo & Dineke
  31. Dick Heslinga:
    2 juli 2020
    Sterkte met het herstel Wim.
  32. Peter, Alice en Dancho:
    2 juli 2020
    Zo jammer pap dat het zo moest aflopen. Eerst goed herstellen en dan kom jij wel weer op de fiets.
  33. Albertha:
    3 juli 2020
    Ach Wim, wat jammer dat jouw fietstocht op deze manier eindigt. Wat een schrik, ook voor Antje. Ik hoop dat de operatie en het herstel voorspoedig zullen verlopen!
  34. Tineke vos:
    4 juli 2020