Pieterpad van Pieterburen naar de Sint Pietersberg.⁰

17 april 2023 - Winsum, Nederland

Vandaag heb ik de eerste etappe gelopen van Pieterburen naar Winsum. Eerst m.m.v. oudste dochter Alice die zo lief was om als taxi te fungeren. Vanaf de start naar Eenrum, daarna Mensingeweer en Maarhuizen en tenslotte Winsum. In totaal heb ik ca. 15 km gelopen, inclusief de weg in Winsum naar mijn logeeradres. Ik logeer bij mevrouw Mulder, een oudere dame van 86 jaar, die het nog altijd leuk vindt om mensen zoals ik onderdak te geven. Ik vond haar adres in het boekje van Vrienden op de Fiets. Het was nog een eind lopen naar het restaurant in het centrum. Een aanrader, eetcafé  J & A, bij de brug over het Winsumerdiep. Onderweg zie je veel meer Pieterpadwandelaars, die net als ik de 'stoute' schoenen hebben aangetrokken. Dus om een praatje hoefde ik ook niet verlegen te zijn. De molen in Mensingeweer was open, tevens horeca, maar vandaag alleen om de boel schoon te maken. De bazin bood aan om mijn bidon te vullen. Daar was ik ook juist aan toe. Ik begon vanochtend met de  jas aan, maar onderweg werd het best warm in het zonnetje. Dus de jas onder de rugzak. Trouwens ik had nog niet geoefend met rugzak en dat viel vandaag vies tegen, dat zware ding op je rug. Maar geen geklaag, morgen gewoon weer verder naar de stad Groningen.  Daar logeer ik in de wijk Helpman, dus heel de stad nog door van noord naar zuid. Je bent jong en je wilt wat. Tot morgen! Groet'n, Wim.