In een hotel

10 augustus 2018 - Épône, Frankrijk

Eerst maar hoe ik hier ben beland. Op het eind van de middag zocht ik in eerste instantie een camping, maar die was in de verste verte niet te bekennen. Dan toch maar kijken naar een hotel. Ook die kon ik niet vinden. Dan maar vragen aan iemand. Samen zetten we mijn fiets in zijn bus en reden naar een soort boerderij, waar je ook kunt logeren. Gesloten! Uiteindelijk heeft deze goede man mij 12 km verderop gebracht bij een hotel, waar ik nu ben. Er moet nog eens iemand vertellen dat Fransen niet aardig zijn! Het hotel staat in Epone, niet ver van de route. Ik ben nu ook de rivier de Seine overgestoken, weliswaar per auto.
In veel Franse dorpen verdwijnen de voorzieningen, zoals de scholen, kruidenier, bakker, enz. Volgens mij erger dan in ons land. De teloorgang van het Franse (platte)land.
Plat kun je het niet noemen. Dat was weer behoorlijk afzien vandaag. De straffe tegenwind uit het zuiden blies me bijna weer terug naar huis. Zodoende is het klimmen nog zwaarder en het dalen is niet wat je ervan had verwacht. Dat is vaak wel balen.
Het valt mij op dat de Fransen een stuk voorzichtiger rijden dan de Nederlanders over het algemeen. Fietsers zoal ik krijgen vaak voorrang.
Beste mensen, graag tot de volgende keer.

1. H.brouwer:
    Slaap lekker wim
  2. Petra:
    10 augustus 2018
    Heerlijk even slapen in een gewoon bed!!! Na zo'n dag slaapt dit vast lekker! Welterusten pap, kus!
  3. Jan Vriend:
    10 augustus 2018
    Mijn ervaring met de mensen op het Franse platteland is ook dat ze zeer vriendelijk en behulpzaam zijn, als je een beetje frans spreekt. Bonen nuit et bon voyage demain. Groeten Jan en Tineke Vriend.
  4. Grietje Smid:
    11 augustus 2018
    Wim , allereerst van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Een fijne dag toegewenst. Toi, toi toi.
  5. Hilma Ensing:
    11 augustus 2018
    Wat leuk om jouw reisverhalen te lezen! En nog gefeliciteerd!
  6. Froukje verra-stoelwinder:
    11 augustus 2018
    Ieuk om je verhalen te volgen wim ,Succes verder al is het soms afzien zo te lezen liefs Froukje
  7. Denia:
    11 augustus 2018
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk verhaal weer en mooie foto's .dat kasteel is dat nog in gebruik? Wel mooi. Succes vandaag.
  8. Riekie Kuik:
    11 augustus 2018
    Je maakt wat mee Wim. Dus moeilijk om een bedstee te vinden. Fijn, dat mensen dan zo vriendelijk zijn. Dat Fransen rustiger rijden, dan de Nederlanders mag wel zo zijn, maar ik heb wel eens gehoord, dat dat in Parijs niet zo het geval is. Maar ja, wie ben ik! Nog nooit in Parijs geweest. Haha. Wim, maar weer verder jongen en succes hoor!
  9. Gerda joling:
    Hoi Wim van Harte Gefeliciteerd met jou verjaardag
  10. Doris en Harm:
    11 augustus 2018
    Hallo Wim, je bent je verjaardag dus luxueus begonnen met een overnachting in een hotel. Je had dit na een aantal dagen afzien ook wel verdiend. We willen jou van harte feliciteren met je verjaardag en wensen je verder een goede reis toe.
  11. Hennie Boven:
    11 augustus 2018
    Wim ik geniet van jouw verhalen en foto,s bedankt. Veel succes verder.
  12. Rens en Aly:
    Hoi Wim, van harte gefeliciteerd
    Dat mag dan ook wel : een lekker luxe bed als je jarig bent.Mooi cadeau van jezelf. Groetjes Rens en Aly
  13. Janny en Marten:
    11aug

Hallo Wim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Groetjes Janny en Marten
  14. Geppy:
    11 augustus 2018
    Dus geen gebakje te krijgen en dat op je verjaardag! Tot de volgende keer!
  15. Harm stevens:
    13 augustus 2018