Toch wel in de tent

27 juni 2020 - Westland, Nederland

Vandaag heb ik de kikkers en de vogels van de camping in Noordeloos ingeruild voor de stedelijke geluiden en een lawaaierige camping in Hoek van Holland. Dat was helemaal niet de bedoeling. Ik zou overnachten op een camping bij Naaldwijk, Wateringen. Toen ik in de regen langs de Nieuwe Waterweg fietste, leek het mij evenals gisteren een goed idee om alvast te bellen naar de camping; ik kreeg een antwoordapparaat dat ik kon  kijken op de site of er nog plek was. Door het slechte weer bedacht ik echter iets anders: als ik door fiets naar Hoek van Holland en daar ga bellen met kamerverhuurders van Vrienden op de Fiets; er waren vier adressen in deze plaats, maar iedereen was volgeboekt of wilde geen gasten i.v.m. corona. Toevallig stond ik voor een hotel; dan hier maar vragen, ook vol; toen naar de VVV; deze lieve mensen hebben stad en land afgebeld, maar ook zonder resultaat; dan toch maar weer op de camping, maar dan in Hoek van Holland. Op deze camping is het behelpen: er is geen warm water, dus geen douches; er werden nou juist deze week nieuwe ketels geplaatst, vandaar; of zoals iemand opmerkte:'Het is toch godgeklaagd, daar hebben ze vier maanden tijd voor gehad.' Ik hoefde trouwens maar 9euro te betalen. Ook niet verkeerd.

Met dit weer is het niet handig om zelf te gaan koken, dus patat en broodje hamburger met cola, bier was er niet en dat is nou juist zo lekker na een dag fietsen. Gelukkig hoefde ik niet zoveel km, deze keer bleef de teller op 82.

Vanochtend ben ik weer vroeg opgestaan. Ik zag zogezegd de bui hangen, letterlijk en figuurlijk. Toen ik de tent had ingepakt, kwam er inderdaad weer een flinke bui. Daarna werd het mooi fietsweer. Ik fietste door de streek Slingeland, een mooi waterrijk gebied, over een kronkelige weg met veel knotwilgen. Na een tijdje veranderde de omgeving in stedelijke bebouwing met ook nog best wel veel groen. Onderweg zat ik een broodje te eten, gekocht bij de Jumbo, toen een oudere man met een hondje mij aansprak. Hij was geboren in Winschoten, maar woonde al weer 50 jaar in Rotterdam. Toen hij klaar was met zijn technische opleiding, LTS en de rest, was er geen werk; zodoende belandde hij in Rotterdam.

De foto's spreken voor zich.

Graag tot morgen met beter weer. Met die harde wind uit het zuidwesten schiet het wel op.

1. Marianne Tuijt:
    27 juni 2020
    Hoe kan het dat mensen je steeds aanspreken met de mededeling dat ze ooit in het noorden hebben gewoond. Staat het op je voorhoofd dat je een Drenth bent. Leuk weer al die verhalen en de beschrijvingen van de streek waar je doorfietst. Allemaal heel bekend en daarom zo leuk.
  2. Peter:
    27 juni 2020
    Hallo Wim,
    Een derde verslag.... een derde reactie!!
    Zoals je gisteren kon lezen, dacht ik dat je al weer enigszins noordwaarts zou gaan vandaag maar kennelijk trok de Noordzee meer.
    Mooi verslag en als je net zo veel onweer en regen hebt gehad als in het nieuws werd verteld, was een kanometdakje een beter verblijf geweest.
    Vandaag echter wel weer leuke dingen gezien onderweg en toch een overnachtingsplek gevonden.
    Dus voor morgen veel fietsplezier toegewenst. Met de zuidwesten wind in de rug zal het je gemakkelijk afgaan en wie weet hoe ver je dan kunt doorrijden.
    Veel plezier vanaf hier!!
  3. Peter, Alice en Dancho:
    28 juni 2020
    Wat weer een mooi verslag. Elke keer fijn om te lezen. Vandaag volgens mij droog. Wel een flinke wind maar die heb je in de rug. Hoop dat je goed geslapen hebt en je er vandaag weer tegen kunt. Fijne dag vandaag!
  4. Jaap Deuring:
    Wat een belevenis. Wim
  5. Janetta:
    28 juni 2020
    Weer een mooi verslag. Alleen kl.ten dat je zo lang bezig bent geweest om een plekje te vinden om te slapen. Helemaal erg dat je je koud moest douchen. Nou ja, je hebt je i.i.g. weer warm kunnen fietsen. Weer mooie foto's !
  6. Grietje Smid:
    Hoi Wim
    Steeds weer een nieuw avontuur!
    En prachtige foto’s.
    Nog veel veilige kilometers en veel plezier.
  7. K&A:
    29 juni 2020
    Hoi Wim,
    Wat maak jij veel mee op je reis! Maar dan heb je bij thuiskomst ook veel te vertellen!
    Voor morgen weer veel fietsplezier gewenst!
    Gr. K&A