Nu wel WiFi

11 augustus 2021 - Terschuur, Nederland

Hè hè, eindelijk kan ik mijn verhaal kwijt. Van de regen en wind had ik gisteren al verteld. Vandaag was er gelukkig geen regen, maar wel nog steeds wind en meestal tegen. Daar komt nog bij dat ik vanochtend te laat op weg ging, niet echt goed geslapen en ik had in wielertermen geen goede benen. Dus in tegenstelling tot gisteren met 112 km bleef vandaag de teller steken op 75. Ik heb vandaag mijn tentje opgezet bij Nijkerk op de camping de Elzenhof. Een stuk luxer dan gisteren, met zwembad, mooi sanitairgebouw. Maar zo'n simpele camping zonder tierelantijnen heeft ook z'n charme. Voor slechts €11,50 had ik alles wat ik nodig had. Nu betaalde ik €16, ook niet veel. Bij die €11,50  hoorde wel het verkeerslawaai van de bruggen over de IJssel. Ik had oordoppen bij me, maar was zo stom om ze niet in te doen. Omdat ik op mijn leeftijd met een trekkingfiets zwaar bepakt de camping oprijd, word ik regelmatig aangesproken door andere campinggasten. 'Waar gaat de reis naar toe, waar komt u vandaan?' Het gaat niet over mijn leeftijd, maar daar kom ik nu zo op omdat ik jarig was. Bij dezen wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties.

Dan nu tekst en uitleg bij de foto's, ook die van gisteren: de siepeltoren van Dwingeloo die we te danken hebben aan een verliefde bouwmeesters, zo gaat het verhaal tenminste; langs de Drentse Hoofdvaart met tegenwind; de kalkovens bij Meppel; een speciale rustplek voor fietsers in Baarlo bij Zwolle aan het Zwarte Water, met gevulde koelkast, vrije gift; de kerk van Hasselt; het voetveer over de Vecht; een eenpansgerecht; de IJsselbruggen die zorgden voor het nachtelijke lawaai; vandaag paddestoelen in de berm, of is het al herfst; gezellige drukte in Vierhouten op de Veluwe; de bloeiende heide; mijn tentje op de camping, enige plekje dat er nog was.

Graag tot morgen.

Oh ja, wat zat er in de hapjespan vanavond? Helemaal niks, ik heb een heerlijke pizza gegeten in Nijkerk, dat was wel weer 5 km heen en 5 km terug.

1. Anneke en Koop:
    11 augustus 2021
    Heeee….Wim…..je bent bij onze camping langs gefietst! Aan de Drentse Hoofdvaart…..jullie zijn hier samen nog geweest!
    Ik had wel een verjaardagtaarje voor je gehad!
    Wij hebben hier in de omgeving nog 50 km gefietst we hadden elkaar wel tegen kunnen komen!
    Maak er nog een mooie verjaardag van en ga morgen weer genieten van je tocht!
    Gr. K&A vanaf camping Boerdam te Uffelte.
  2. ikzelf:
    11 augustus 2021
    Dat had zeker gekund. Heb nog wel overwogen om bij jullie aan te gaan. Maar dan was ik te veel tijd kwijt, denk ik. Misschien had ik dan mijn tentje bij jullie opgezet.
  3. Peter:
    11 augustus 2021
    Maar wel mooi weer en geen regen is ook wel fijn op je verjaringsdag…
    Mooie zeer herkenbare plaatjes van de omgeving.
    Morgen met frisse moed en dito benen weer verder met de Ronde van de Lage Landen!
  4. Apperlo:
    11 augustus 2021
    Hoop dat je vannacht goed slaapt😉
    Morgen weer een mooie zonnige dag
  5. Peter, Alice en Dancho:
    11 augustus 2021
    Hopen op een betere dag. Eerst maar goed slapen en met frisse moed het volgende traject afleggen. Slaap lekker!
  6. Doris en Harm:
    11 augustus 2021
    Even de moed erin houden, morgen is er weer een zonnige dag.
    Slaap lekker.
  7. Jaap Deuring:
    11 augustus 2021
    Ben benieuwd baar de volgende etappe. Suc6 Wim. Veel plezier. Het is prima fiets weer morgen.
  8. Dick Heslinga:
    12 augustus 2021
    Herkenbare verhalen Wim. Veel plezier vandaag met het vinden van de weg en de volgende rustplaats. Je hebt de tijd.
  9. Doris en Harm:
    12 augustus 2021
    Mooie foto van de paddenstoelen. Fiets maar even terug. het zijn parasolzwammen. Eetbaar en zeer lekker op een broodje. De andere foto's zijn ook mooi.
  10. Elly Postma:
    12 augustus 2021
    Ik vind 75 km toch al weer heel veel na zo'n regendag en wind tegen. Vandaag had je er mooi weer bij en morgen ook nog. Heel veel succes en volop genieten van alles om je heen.
  11. Riekie Kuik:
    12 augustus 2021
    Dank voor je verhaal en nog gefeliciteerd.
  12. Petra:
    12 augustus 2021
    Nou pap we hopen dat je vannacht een betere nachtrust krijgt!!
    Jouw tentje staat daar wel heel lief zo.
    Hopelijk heb je de wind morgen een beetje mee!!
    Slaap lekker 😴😘
  13. Onno en Jantje:
    13 augustus 2021
    Hallo Wim,
    Je bent dus weer op de fiets gestapt.
    We wensen je veel succes!