Nog 45 km tot de beroemde kathedraal

31 mei 2019 - Arzúa, Spanje

Ik heb vandaag gefietst van Gonzar voorbij Portomarin naar Arzúa, ca. 50 km.; weer veel klimmen en duwen. Vanmorgen ontbijt in de albergue: koffie met een groot, geroosterd plak brood met jam. Voordat ik op de fiets stapte, heb ik direct mijn jas onder de snelbinders gestopt en mij ingesmeerd met factor 50; het was toen al warm met een felle zon. Nog niet eerder beleefd. In Hospital de la cruz heb ik brood, worst en fruit ingeslagen voor de picknick onderweg. Maar toen ik echt wel aan een energieboost toe was, natuurlijk geen bankje te bekennen. Dus een schaduwplek opgezocht naast een onafgemaakt huis en dan maar op het beton met een plastic zak onder de bips. Voorbij Palas de Rei kreeg ik zicht op het voorlopige eindpunt,  Santiago nog 65 km.

In Melide was het tijd voor een kopje koffie. Ik heb daar mijn Harley naast die andere geparkeerd! De koffie kost hier €1,10.

Bij de foto's: de albergue waar ik afgelopen nacht heb geslapen, het linker gebouw; ik kon er gisteravond geen foto van maken door de zon; nog weer zo'n horreos; het landschap in Gallicië waar ik deze dagen doorheen fiets; de albergue in Arzúa met het restaurant waar ik vanavond weer ga dineren voor het luttele bedrag van 10euro.

Hasta la próxima vez! Tot de volgende keer!

1. Riekie Kuik:
    31 mei 2019
    Die Harley was wel even van een ander kaliber, dan jouw fietsje Wim. Dus het einde in zicht Wim. Zet hen op voor het laatste stukje. groetjes.
  2. Lambertus en Coby:
    31 mei 2019
    Wim nog heel veel fietsplezier wij smullen van jou verhalen wat jij zoal onderweg beleeft wij vinden het dapper petje af. Maar vanwege de zon petje op.
    Groetjes.
  3. Boelie en Diena:
    31 mei 2019
    Hoi Wim, het einde van de fietstocht is in zicht , nog even doorzetten. Hele mooie verhalen.
  4. Betthy:
    31 mei 2019
    Hallo Wim, het einde komt in zicht nog 45 km, ik wens je succes met de laatste kilometers. Ik heb genoten van je mooie reisverslagen. Voor morgen nog een fijne fietsdag toegewenst. Groeten Betthy.
  5. Marga en Thie:
    31 mei 2019
    Succes met de laatste loodjes Wim!!
  6. Hennie en Ger Veenstra:
    31 mei 2019
    Hallo Wim, de laatste loodjes! Die moeten voor jou een makkie zijn. Fantastische prestatie! Geniet er van!

Groetjes van ons
  7. Marianne Tuijt:
    31 mei 2019
    Het eind is in zicht maar ook die leuke verhalen en die mooie foto's.het was leuk om Spanje eens zo te zien i.p.v. die geijkte toeristenplaatjes. Dus extra genieten van de tocht morgen.
  8. Joke darwinkel:
    31 mei 2019
    Suc6 voor de laatste kilometers Wim! Mooie verhalen!
  9. Grietje Smid:
    1 juni 2019
    Wim wat ben jij een topper. Petje af. Heb genoten van je mooie verhalen. Mijn IPad was stuk,vandaar deze late reactie. De laatste loodjes, zet hem op. Groetjes van Grietje.
  10. Onno en Jantje:
    1 juni 2019
    Hallo Wim,
    Nog even doorzetten dus. Het lukt je wel. Geweldige prestatie.Succes verder voor de laatste kilometers.
    Groetjes Onno en Jantje
  11. Albertha:
    2 juni 2019
    Wim, met veel plezier hebben wij je verhalen gelezen. Wat een geweldige prestatie! Deze ervaring neemt niemand je af! Hartelijke groet van Martin en Albertha