Een mooie eerste dag naar Lemele.

24 juni 2020 - Lemele, Nederland

Vanochtend vertrok ik van huis om 7:30 uur. Bij Schoonlo op de rotonde ging het maar net goed. Een mevrouw met twee honden aan een iets te lange lijn had niet door dat haar hond het niet zo op fietsers had. De hond ging op mij af, de bazin kon hem niet terugtrekken. Het probleem is dan dat je voeten vast zitten aan de pedalen. Gelukkig kreeg ik mijn voet op tijd los. Stilletjes heb ik vrouw en hond verwenst, toen ik weer verder kon.

Het was prachtig weer en weinig last van de wind en vaak zelfs in de rug. Om 12:30 uur zat ik al in Ommen over de brug aan de koffie. Wel eerst melden bij de bediening voordat je plaatsneemt. Om half twee was ik al op de camping. In mijn routeplan had ik berekend dat de afstand 81 km zou zijn. Het waren er dus 82. Niet gek toch?

Ik kreeg een hele mooie plek toegewezen, lekker in de schaduw. Tentje opgezet, ingericht en toen op zoek naar een supermarkt. Die was niet in Lemele, wel geweest in vroegere tijden, maar niet meer. Dat hebben we in Gasselternijveen beter opgelost. Dus moest ik zeven km verderop naar Den Ham naar de Jumbo. Het was niet een vervelend eind , mooie natuur hier aan de rand van Twente. Boodschappen gedaan, heerlijk gegeten: kipfilet, krieltjes, salade en toetje.

Zojuist heb ik de camping betaald, dan hoef ik daar morgenochtend niet op te wachten. 17euro50, inclusief warm water. Warm water voor douchen en afwassen ging met een zgn. token. Die houd je tegen een schermpje en dan krijg je 2 minuten warm water.

Op de foto's: vertrek vanochtend, de sluis van Noordscheschut, op de brug in Ommen met gezicht op de Vecht, de brug bij Besthmen waar kinderen vanaf sprongen, de stuw bij Archem, waar ik langs kwam met de boodschappen, mijn tentje op een groot grasveld, nu nog plaats genoeg.

Graag tot morgen!

1. Anneke en Koop:
    24 juni 2020
    Eerste dag geslaagd! Tweede foto bij de vier vlaggen, bij de molen,
    Hebben wij wel op de camping gestaan tijdens de Vechtdal fietsvierdaagse. Camping De Koeksebelt.
    Maar lekker slapen vannacht en morgen rustig verder!
    Houd rekening met de hitte!
    Gr. K&A.
  2. Leo & Dineke:
    Hoi Wim
    Een rondje door ons prachtige land. Veel plezier en wij genieten mee.
  3. Marga en Thie:
    24 juni 2020
    Leuk dat we je kunnen volgen Wim, veel succes en plezier!!
  4. Peter, Alice en Dancho:
    24 juni 2020
    Een mooie maar dus ook nog spannend zo aan het begin van de dag. Snap dat je schrok van die honden. Fijn dat de eerste dag zo voorspoedig ging. Mooie foto's pap. Lekker slapen vanavond en morgen fit weer op 😘
  5. Onno en Jantje:
    Hallo Wim,
    Een fijne tocht gewenst. Geniet van het mooie weer en hopelijk kom je niet te veel honden tegen!
    Groetjes: Onno en Jantje.
  6. A Regtop:
    24 juni 2020
    Wij volgen ook en als het zo uitkomt dat je in Wolvega langskomt slaapplek en eten aanwezig. Appie en Dienie
  7. ikzelf:
    24 juni 2020
    Dat is heel vriendelijk aangeboden maar het is de bedoeling dat ik overnacht op de camping Rotandorp in Noordwolde. Maar je weet maar nooit. 🙂
  8. Rens en Aly:
    24 juni 2020
    Leuk om je weer te volgen Wim in mooie foto,s er bij.
    Fijne toch verder.
  9. Jan en Truida:
    24 juni 2020
    Dat is dan een mooie eerste dag,
    met voor ons een paar herkenningspunten .
    Succes verder
  10. Apperlo:
    24 juni 2020
    Petje af Wim met deze hitte...op naar morgen👌
  11. Hennie en Ger Veenstra:
    Hallo Wim,
    Je bent weer helemaal in je element! Prachtig!
    Compliment dat je de mevrouw met de hond in stilte hebt verwenst. Veel fietscollega's zouden in luide termen woorden hebben gebezigd die hun hemelopname niet bespoedigen. Maar jij weet dan toch een zekere rust te bewaren en dat siert je.
    Geniet van je fietstocht!
    Groetjes, Hennie en Ger
  12. Fenny Dussel.:
    25 juni 2020
    Fijn Wim dat het toch maar weer kan.Heel veel succes verder.
  13. Janetta:
    25 juni 2020
    Geweldig, alleen jammer dat die vrouw de hond niet goed onder controle had. De foto's zijn wel heel mooi. Ga zo door !
  14. Lambertus en Coby:
    25 juni 2020
    Wij vinden het een prestatie om met deze temperaturen zoveel km te fietsen . De omgeving daar is geweldig. Wim nog heel veel fiets plezier.
  15. Henk en Yvonne:
    25 juni 2020
    Als ik je verhalen zo hoor en de foto’s bekijk, dan kan mijn vakantie niet snel genoeg beginnen. Voelt goed dat je mij een vakantie gevoel geeft-:)