krantenbericht

12 maart 2019 - Gasselternijveen, Nederland

Voornaamste doel: geld inzamelen voor onderzoek naar kanker

Wim Possemis uit Gasselternijveen fietst pelgrimsroute naar Santiago de Compostella in Spanje

Wim Possemis uit Gasselternijveen fietste in 2015 de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella in Spanje. Toen haalde hij achthonderd euro op voor onderzoek naar kanker. In mei van dit jaar rijdt hij de pelgrimsroute wederom. “Ik heb vorig jaar al tot het dorpje Saint-Jean-Pied-de-Port in de Franse Pyreneeën gefietst. Vanaf daar ga ik dit jaar verder”, zei Possemis afgelopen zaterdagmiddag. Hij vertrekt op 15 mei vanaf zijn woning in Gasselternijveen op de fiets naar Utrecht. Daar doet hij twee dagen over. Dan vertrekt hij vanaf daar met een speciale fietsbus voor deelnemers aan de pelgrimstocht naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Op 18 mei begint de 69-jarige Possemis dan aan de bijna twaalfhonderd kilometer lange tocht door het noorden van Spanje om in Santiago de Compostella te arriveren. “De bedoeling is dat ik nog een stukje verder ga, namelijk naar Finisterre. Dat is het officiële eindpunt van de pelgrimstocht.” Wim Possemis hoopt ook nu een bedrag van achthonderd euro bij elkaar te fietsen. Men kan hem steunen door geld te doneren: De reislog van Possemis: santiagodecompostella. reislogger.nl. (Week in Week uit / Gerry Grave)

1. Apperlo:
    14 maart 2019