Training op de VAM-berg

21 maart 2019 - Gasselternijveen, Nederland

Vandaag heb ik voor het eerst de VAM-berg bij Wijster beklommen. Eerst de fiets achter op de auto en via Westerbork naar Wijster. Daar uiteindelijk toch maar op goed geluk de Vamweg ingetoetst in de navigatie; die berg zie je nog niet als je midden in Wijster staat; je moet dan richting Drijber. Enfin, auto geparkeerd, fiets eraf en gaan met die banaan, ik bedoel fiets. Zoals je op de foto van het infobord kunt zien, is het gemiddelde stijgingspercentage 10% met stukken erbij van 15%. Misschien lukt dat op een racefiets, maar op mijn trekkingfiets hield het dan bij 10% wel op; steilere stukken ging ik lopen. Trouwens in de Pyreneeën komt 10% al bijna niet voor. En nu fietste ik nog zonder bepakking; hoe zal dat gaan met alle tassen aan de fiets. Binnenkort ga ik nog eens naar de VAM-berg, maar dan de hele weg op de fiets, heen en terug en natuurlijk een rondje op de berg. Voor mijn werk ben ik nu al een aantal keren naar Westerbork gefietst in anderhalf uur, dus dat is te doen.

Met nog 8 weken te gaan, ben ik blij dat de weergoden ons wat beter gestemd zijn; dan kan ik tenminste meer trainen. En dat is wel nodig!
Waar ik ook blij van word, is mijn actie voor het KWF. In een paar weken tijd is er al € 168 gedoneerd door een aantal gulle gevers.
Nog eens de link naar de site van het KWF: https://acties.kwf.nl/fundraisers/wimpossemis Wanneer je hierop klikt, word je automatisch naar deze site geleid.

Met vriendelijke groet, Wim

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Betthy:
    21 maart 2019
    Mooi Wim, dat ze van een vuilnisbelt zoiets nuttigs hebben gemaakt. Eric wil er ook eens naar toe. Groeten Betthy.
  2. Emily Posthumus:
    21 maart 2019
    Succes! Al goed bezig, zie ik. .
  3. Riekie Kuik:
    22 maart 2019
    Ik volg je verhaal eenzame fietser. Groetjes van Riekie.
  4. Geert deuring:
    22 maart 2019
    Goed bezig Wim .en van bult kan je straks wel dromen