Uitrusten voor morgen

28 mei 2019 - La Portela de Valcarce, Spanje

Vanmorgen vertrokken uit El Acebo op 1150 m. Dus de afdaling was nog lang niet afgelopen. Naar Ponferrada was het nog 14 km, alleen maar naar beneden. Ik had niet verwacht dat er nog zo'n lange afdaling zou komen. En koud dat het was! Tintelende vingers,  koude blote benen.

Vandaag had ik weer een beklimming voor de boeg, de Cebreiro, de Alto San Roque en de Alto do Polo, alle drie rond de 1300m hoog, gelukkig op een afstand van ca. 10km achter elkaar. Dus niet dat je elke keer opnieuw zo hoog hoeft te klimmen.

Echter, deze bergen lieten vandaag een tijd op zich wachten. Vanaf hier is de eerste top nog 20 km; dat durfde ik nu niet meer aan; in mijn routeboek staat dat je uitgerust aan deze lange klim moet beginnen. Dus dat doe ik nu maar, uitrusten...Onder het genot van een Amstel van de tap in een glas met opdruk Heineken! Hoe Hollands wil je het hebben?

Bij de foto's: het kasteel in Villafranca del Bierzo, een kapelletje San Roque in Cacabelos; trouwens waarschijnlijk heb ik hier met mijn onnavolgbare achteloosheid mijn pelgrimspas kwijtgeraakt. Zonder dit stempelboekje krijg ik geen oorkonde in Santiago en heb ik geen bewijs dat ik een pelgrim ben, als ik onderdak wil in een albergue. Nu zeg ik maar: "Perdi mi credencial."(= ik ben mijn pelgrimspas kwijt). Gelukkig heb ik de oorkonde nog van vier jaar geleden. En ik hoef nou ook geen stempels meer te scoren, weer een zorg mínder. Naar Santiago is nog 190km; met de bergtoppen moet ik daar toch nog wel 3 á 4 dagen voor rekenen. En dan nog naar Finisterre en weer terug naar Santiago; ik ben dus nog wel een week onderweg. Ik zou dus voor Pinksteren thuis kunnen zijn. Daar gaan we vanuit!

De sponsoractie voor het KWF Kankerfonds gaat voorspoedig; op dit moment staat de teller op 763 euro. Jullie weten toch: als je je aanmeldt als volger en je stort een bedrag, dan ding je mee naar het diner voor twee bij El Zorro in Buinen. Aanmelden als volger doe je op mijn weblog: http://www.santiagodecompostella.reislogger.nl en dan doorscrollen naar beneden tot je jezelf kunt aanmelden. DOEN! Doneren doe je op https://acties.kwf.nl/fundraisers/wimpossemis

Graag tot de volgende keer! Groet, Wim

1. Betthy:
    28 mei 2019
    Hallo Wim, zo te lezen heb je een mooie dag gehad, ook weer mooie foto's maar al die bergen valt niet mee. Voor morgen een goede fietsreis toegewenst. Groeten Betthy.
  2. Marianne Tuijt:
    28 mei 2019
    Mooie tocht weer Wim, maar de volgende grote toer kun je beter naar Padua in Italië maken naar de heilige Antonius om te vragen of hij je kan helpen om je spullen weer terug te vinden. Fijne dag morgen.
  3. Dineke Hatzmann:
    29 mei 2019
    Hopelijk komt je pas op dezelfde manier weer bij je terug als je mobiel! Ik wens je weer fijne en veilige kilometers Wim. Bedankt dat we virtueel met je mee mogen😃
    Fijne dag en tot de volgende