Nog drie weken.

24 april 2019 - Gasselternijveen, Nederland

Omdat de laatste weken de wind steeds uit het oosten kwam, fietste ik regelmatig naar Bourtange of Bad Nieuweschans.  Dan kom je er achter dat Zuidoost-Groningen ook mooi is om te fietsen. Vooral de gemeente Westerwolde met bijv. Wedderbergen; een toeristisch gebied met idyllische plekken. 's Morgens kon de jas er nog bij aan, maar zo rond een uur of tien jas uit en beentjes bloot. Wel insmeren natuurlijk! De laatste keer had ik een straffe oostenwind op de heenreis; een goede training voor straks bergop.

Vandaag was de wind zuidoost, dus eerst naar Emmen, waar ik zowaar een paar druppeltjes voelde. Verder naar Zweeloo, Orvelte, Grolloo; toch weer 85 km getraind. Gelukkig is het droog gebleven en had ik op de terugweg de wind in de rug.

Op de fietstochtjes die ik maakte, heb ik kiekjes genomen van mooie plekken, zoals vandaag de schuilhut in het bos tussen Buinen en Exloo, een mobiele uitkijkpost,  Orvelte, de kerk van Zweeloo. Zie de foto's. Maar ook van vorige keren, bijv. de Magnuskerk in Bellingwolde met een losse toren; weer eens wat anders dan de Notre Dame. Vier jaar geleden op mijn vorige pelgrimstocht hebben we hier nog gestaan in Parijs; niet binnen geweest, want er stond een lange rij van wel 100 meter voor de ingang.

Tot nu toe is er bijna 400 euro gestort voor kankeronderzoek van het KWF. Tussen alle gulle gevers zijn een aantal anonieme weldoeners,  die ik dus niet persoonlijk kan bedanken; daarom alsnog namens KWF dank jullie wel !

Foto's komen nog!

Groet, Wim

1. Emily Posthumus:
    24 april 2019
    Goeie voorbereiding Wim. Ik fietste laatst naar Sappemeer door de polder. De wetenschap dat ik de wind in de rug zou hebben op de terugweg hield me pp de been... man man wat een straffe wind. Ik heb respect voor je!
  2. Betthy:
    25 april 2019
    Hallo Wim, het waaide dinsdag behoorlijk hard ik kwam vanaf Rolde en bij Veendam en Meeden en stoof het zo erg, dat je de weg haast niet zag rood stuifzand. Eric heeft de laatste dagen ook naar Bellingwolde en omgeving gefietst dan naar Nieweschans Termunten en via Duitsland weer terug. Dus hij is weer goed bezig.Groeten Betthy.